Siamesiska tvillingar.

Häromdagen (i torsdags om jag inte minns helt fel) såg jag ett program som handlade om siamesiska tvillingar. De satt ihop i huvudet och delade hjärna.
Modern hade fått reda på detta undersin graviditet och hade fått valet att göra abort eftersom det fanns så pass liten chans att dessa barn skulle klara sig utanför magen i det verkliga livet - hon valde att behålla barnen. "Vill gud att de ska vara här så ska dom det också" menade hon på.

Jag och mamma satt här hemma och hade en liten diskussion angående detta.
Jag själv blir himla illa berörd när jag får se sådant här och vet om att modern faktiskt hade ett val att göra abort. Personligen tycker jag synd om barnen, att de faktiskt lider utav att leva på detta vis - sammanväxta - och speciellt i huvudet och när de delar på samma hjärna.
Detta kan säkert ställa till med livliga diskussioner även här, men ta mig inte fel nu! Jag tänker bara på barnens bästa och vill inte att någon i all sin dag ska behöva lida, därav min åsikt.

Vad tycker Ni?
Hur hade Ni gjort, tror Ni, om det var era barn detta gällde?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback