Ja, hej!

Jag börjar väl bli ganska nöjd med det mesta runt omkring bloggen nu så då är det kanske på sin plats att jag börjar presentera mig och det jag tänkte göra här?


'
Thess är (nästan!) mitt namn och jag är ( nåja, snart iallafall!) 21 år. Bor ensam i ett minimalt hus i en liiiten, liten byhåla här nere i skåneland. Trivs hyfsat bra förutom att jag ibland kan sakna den bittra andedräkten från en jycke eller någon att dela räkningarna med, haha!

Jag är timanställd på ett äldreboende här rakt över ängen *pekar* .. Det är väl inte direkt det charmigaste, men jag trivs faktiskt rätt bra med pensionärerna! Ingen dag är den andra lik och ingen människa vill ha det som någon annan - variation, baby - me like!

När jag är ledig (är man timanställd får man räkna med långa ledigheter men också lååååång tid utan någon ledighet alls!) så ägnar jag mycket tid åt mina fyrbenta älsklingar som både gnäggar och sparkas. Det händer även att jag hjälper mina nära och kära med allt från att rida in till att medverka som stöd på diverse tävlingar osv.
Förutom att umgås med de fyrbenta vännerna så har jag även tvåbenta som ska sysselsättas, haha!
Då blir det ofta en och annan shoppingrunda, fikastund och ett och annat party här i krokarna.

Jag är uppväxt med en far som jobbat som musiker i stort sett hela sitt liv och det har jag såklart tagit skada av! Jag sjunger överallt och hela tiden oavsätt humör och umgänge. Har stått på scen ett X antal gånger både på talangjakter, bröllop och vanliga svensson-fester.
För 2 år sedan medverka jag även i en lite större musikal här nere som tog en hel del av den lediga tiden, men gud, jag har aldrig varit så lycklig som under den tiden!
Vi fick gå igenom såå mycket tillsammans allihopa. Blod, svett, tårar och en jäää-la massa skratt!

I bloggen kommer jag dela med mig av allt detta och lite till - t.ex. makeup-tutorials, dagens look och annat tjejtjafs! Kul, va? ;)

Nåja, vi får väl se om detta håller men hålla tummarna kan man ju.
Ni följer iallafall med, hoppas jag?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback